maandag 25 augustus 2008

aftellen en lijstjes maken!

Het aftellen is al een poosje begonnen en de kriebels nemen met de dag toe. De hele dag door zit "de operatie" in m'n hoofd. Om er toch iets mee te kunnen doen (oftewel: om het wachten een doel te geven) ben ik maar begonnen met lijstjes maken. Lijstje 1: wat moet ik allemaal meenemen naar het ziekenhuis. Lijstje 2: wat moet ik thuis 'doen' voordat ik naar het ziekenhuis ga. Eigenlijk zijn de lijstjes natuurlijk zo klaar... maar je moet wat!!
Op internet heb ik nog wat bij elkaar gesprokkeld aan tips voor vóór, tijdens en ná het verblijf in het ziekenhuis. Tips over de vette gezichtscrème die handig/lekker kan zijn. Bijna 'iedereen' heeft het over de lippen-crème, dus die zal wel heel nuttig zijn. Geen boek, maar wel tijdschriften... oordopjes tegen luidruchtige zaalgenoten... Een nieuwe pyjama ligt al in de kast. Arnica vóór de operatie nemen tegen zwellingen en blauwe plekken.......... Aan (goede) tips geen gebrek!
A.s. woensdag nog naar de ortho. Hopelijk kan hij me dan ook een indicatie geven hoe lang ik na de operatie nog moet beugelen. Ik heb van de 'kaak' niets gehoord over speciale haakjes die aan de beugel gezet moeten worden. Heb hier veel over gelezen op 'het net', maar bij mij is het niet ter sprake gekomen. Afwachten maar.
Nog 17 nachtjes!!

Geen opmerkingen: