maandag 11 augustus 2008

Laatste keer ziekenhuis vóór de operatie

Eergisteren zijn we teruggekomen van een heerlijke vakantie in Spanje van ruim 3 weken!! Dat was echt genieten, maar daarna is de operatiedatum zomaar ineen drie weken dichterbij. En ik moet zeggen, dat er nu echt geen dag meer voorbij gaat dat ik er niet aan denk.
Vandaag stond er al weer een ziekenhuisbezoek op de agenda. Ik moest naar de anesthesist en naar het verpleegkundig spreekuur (pre-operatief).
De eerste vraag nadat ik opgehaald was uit de wachtkamer: 'heeft u het ingevulde vragenformulier meegenomen?'... Huh?? Vragenformulier?? Heb ik niet gehad! (en toch ga je twijfelen hè... en denk je: straks thuis nog maar eens kijken of er toch iets ligt!)
Ik moest het formulier alsnog even invullen in de wachtkamer. Stelde ook niets voor... Ik kon bijna overal nee invullen... behalve bij "gebruikt u alcohol"... ja duh! Hihi! En "doet u aan sport"... Yep!
M'n bloeddruk is gemeten en die was prima. En ik hoefde niet zoals verwacht op de weegschaal (alsof ze dachten: dat doen we haar niet aan twee dagen na d'r vakantie!! Hihi), maar ik ben wel aan de hoge kant gaan zitten toen ze m'n gewicht vroegen!
Daarna kreeg ik van een verpleegkundige nog aanvullende info over de opname, maar dat was eigenlijk niet veel bijzonders. En wat tips voor na de operatie (doperwtjes uit de diepvries als koelelement voor (tegen :p) de zwelling!) en de tip om de pijnfolder goed door te lezen ('Die heeft u gehad!'... Nou uh... nee dus!!). Ongeveer een week voor de opname krijg ik een brief met de tijd, dat ik me moet melden. Dat zal in ieder geval pas op de dag van de operatie zijn. Twee dagen van tevoren moet ik bellen om te checken of er niets veranderd is. Kortom: vanaf nu is het gewoon afwachten!
En uh: die vragenlijst had ik dus echt niet liggen thuis! ;)

Geen opmerkingen: