woensdag 15 oktober 2008

Toch maar even gebeld...

Na de operatie zijn de (oplosbare) hechtingen eigenlijk nooit ter sprake gekomen. Morgen is de operatie al weer 5 weken geleden en de hechtingen zitten er nog steeds in. Zijn nog niet helemaal opgelost en de uiteinden hangen een beetje te hangen in m'n mond. Dus heb ik vandaag toch maar even de kaakchirurg gebeld. Normaal gesproken (aldus assistente) duurt het een week of 4. Bij sommigen iets korter, bij sommigen iets langer... Tja, dan wacht ik het dus nog maar even af. Als ik er last van heb, mag ik een afspraak maken om ze eruit te laten halen. Maar ik heb er niet echt last van. Waarschijnlijk vallen de losse eindjes er morgen uit ofzo... da's toch altijd zo: als je eenmaal gebeld hebt, zijn ze er zo ineens uit haha!
Verder gaat het heel goed. Ik voel me prima, eten gaat steeds beter en alleen ikzelf zie nog een heel klein beetje van de zwelling op m'n rechter kaaklijn. Vanmorgen voor het eerst weer gesport. Ging wel goed, maar jee, wat was ik snel moe!! Langzaam opbouwen maar!
Het dode gevoel wordt heel langzaam iets minder. Maar dus wel heeeeeeeeeeel langzaam!! Af en toe word ik een beetje gek van het geprik en gekriebel in m'n onderlip en kin.
Aan de binnenkant van m'n mond ben ik me de laatste week meer bewust van de dikke wangen (bij de hechtingen). Omdat de zwelling zo goed als weg is, kan je weer overal komen met je tong... en dan voel je dus alles!! En ik heb ook het idee, dat de stiekjes m'n wangen een beetje irriteren aan de binnenkant. Zal blij zijn als die eruit mogen!!

Kortom: langzaam begint alles weer een beetje normaal te worden. Ik zie er weer 'gewoon' uit, eet weer goed, sport weer..... Nu alleen de beugel nog!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Reactie van Corina....
Hoop dat je hem vindt en dat het zo lukt om een link van mij in jou blog te krijgen?!
Succes...

corina zei

tweede probeersel op een reactie, nu zonder dat ik anoniem aan moet klikken?! Groetjes Corina